Weekblad Dongen 28 september 2022

Foto van de week (foto van Henk van Roode)

Beste fotovrienden,

En….ben je al bij de Cammeleur binnen gelopen om de foto’s te bekijken van de cursisten van Sabine van der Veeken? Je hebt nog een paar dagen, want eind september zijn ze weg. Ik zou zeggen: neem die kans waar!

Deze week is in de rubriek “Foto van de Week” een foto van mij te zien. Ik heb dit gemaakt op de Amerikaanse Begraafplaats in het Zuid-Limburgse Margraten. Het is tevens een monument ter nagedachtenis aan de overleden soldaten van de VS van Amerika ten tijde van de strijd in Zuid-Limburg, het Ardennenoffensief en in het Roergebied. Het is overigens de enige Amerikaanse begraafplaats in Nederland. Deze locatie werd op 13 september 1944 bevrijd door de 30e Amerikaanse infanteriedivisie. Hier rusten maar liefst 8.301 militairen.

Ik denk dat menig Nederlander hier wel eens een bezoek heeft gebracht aan deze unieke begraafplaats. Ik ben er dus eentje van en heb deze foto daar gemaakt. Mijn voorkeur ging uit naar het monument en koos een uitsnede die mij beviel. Ik vond de teksten wel belangrijk in de foto. Binnen de club waren er wel wat opmerkingen hierover en ook over de bomenpartij bovenin. Ik vond het wel van belang dat er een persoon op de foto zou moeten staan. Aangezien het beeld “niet wegloopt” kon ik voldoende wachttijd inbouwen.

Mijn foto is geen topper, maar ik ben blij dat ik de foto wel heb kunnen maken.

Tot volgende week.

Bent U geïnteresseerd? Neem contact op met Henk van Roode: henkvanroode@ziggo.nl

Start een gesprek