Weekblad Dongen 6 oktober 2022

Foto van de week (foto van Cor Bels)

Beste fotovrienden,

De expositie in de Cammeleur is bij het verschijnen van deze editie inmiddels voorbij. Hopelijk heeft u wat kunnen bekijken toen u in de Cammeleur was. Aangezien deze groep meer dan gemiddeld met fotografie bezig is, zou het leuk zijn wanneer deze exposanten hun werk ook eens zouden willen laten zien op een van onze clubavonden. Ik hoop dat zij deze uitnodiging aannemen en contact opnemen met een van onze bestuursleden, nl. Maja Becker (Maja_Fimke@hoitmail.com) . Zij zorgt onder meer voor de invulling van de clubavonden.

Deze week presenteren wij U een foto van Cor Bels, de voorzitter van de club. Doorgaans zien we mooie natuuropnames van hem of tegenwoor-dig ook wel architectuurfoto’s, maar deze keer laat hij heel wat anders zien. Iets wat we zeker niet van hem verwacht hadden en dat verrassende is nou zo mooi. Het is een eigentijds beeld, dat je in principe over de gehele wereld zou kunnen vastleggen: mensen gefocust op hun mobieltje. Gelukkig deed Cor dit niet, waardoor hij dit bijzonder tafereel kon vastleggen. De opname is gemaakt in een ruimte van een veerboot. Iedereen moest wachten tot de veerboot op zijn bestemming was. En wat doe je dan in die tussentijd? Juist, bellen, appen, gamen of surfen op internet. Bijna iedereen die op de foto zichtbaar is, heeft wel een mobieltje in zijn/haar hand. Op deze foto zijn slechts 2 personen naar mijn idee NIET met hun telefoon bezig: de man met de roze pet achter de persoon met het blauwe jasje aan en de tweede figuur van rechts. Zij kijken (gelukkig?) naar iets anders. Dit beeld is ons zo vertrouwd, dat we er nauwelijks meer van opkijken. We zullen het moeten accepteren en is ook niet meer weg te denken uit onze wereld, maar persoonlijk vind ik het heel bizar. Gelukkig heeft de hond op de stoel daar geen last van. Hoewel….er loopt wel een draad van de telefoon van de bazin naar de hond toe!? Misschien programmeert ze de hond wel opdat deze zich zelf kan uitlaten….

Cor, bedankt voor deze eigentijdse foto!

Tot volgende week.

Bent U geïnteresseerd? Neem contact op met Henk van Roode: henkvanroode@ziggo.nl

Start een gesprek