Weekblad Dongen 5 mei 2022

Foto van de week (foto van Cor Bels )

In deze rubriek presenteren we de foto welke gebruikt is voor onze affiche ter gelegenheid van de expositie 2022 in de Geubel, gelegen in de Hoofdstraat in ’s-Gravenmoer. Het is een landschap, gemaakt door Cor Bels.

De expositie van Fotoclub Dongen is twee jaar uitgesteld moeten worden vanwege de coronacrisis, maar kan dit jaar gelukkig wel doorgaan. Aangezien wij voortaan in dorpshuis de Geubel “thuis” zijn, wordt daar dan ook de expositie gehouden. Dat is voor ons de eerste keer, dus wel spannend. Wij gebruiken nu -in tegenstelling tot alle andere exposities- de schitterende presentatieborden van de Geubel en laten onze eigen uitrusting achterwege.

De opening is op vrijdagavond 20.00 uur en wordt verricht door Rob Storm. Rob is voorzitter van de Fotobond afdeling Brabant West, zelf lid van fotoclub Raamsdonksveer. In het aansluitend weekend van zaterdag 7 en zondag 8 mei is de tentoonstelling voor iedereen GRATIS toegankelijk. Op beide dagen is de expositie geopend van 11-17 uur.

Op deze expositie is het werk van een groot aantal clubleden te zien, welke zij in de afgelopen twee jaren zoal gemaakt hebben. Er zijn 16 exposanten en er hangen ruim 80 foto’s. De onderwerpen zijn erg gevarieerd en zwart-wit en kleur wisselen elkaar af. Tijdens deze clubtentoonstelling zijn diverse clubleden aanwezig om U of rond te leiden of Uw vragen te beantwoorden.

Wij nodigen U dan ook van HARTE uit een bezoekje te brengen aan onze clubtentoonstelling. Wie weet wordt U geprikkeld en krijgt U inspiratie om ook eens op een clubavond te komen kijken. Dat kan overigens altijd wel hoor: elke woensdagavond vanaf 20.00 uur in dorpshuis De Geubel.