Weekblad Dongen 1 december 2022

Foto van de week (foto van Piet van der Steen)

Deze week laten wij U een foto zien van Piet van der Steen. Hij is recentelijk lid van onze fotoclub geworden en laat ook regelmatig iets van zijn werk zien. Bijgevoegde foto hebben we gezien tijdens de maandelijkse digitale inlevering. Er zijn per maand twee clubavonden waarbij foto’s kunnen worden gepresenteerd: een zogenaamde “ passe-partout” inlevering en een digitale inlevering. Bij de eerste worden de foto’s in een “passe-partout” (opgeplakt op of uitgesneden uit een stuk wit of zwart karton) op “de plank” gezet, zoals wij dat zeggen. De betreffende foto wordt dan goed uitgelicht op een bord gezet, waarna iedereen zijn of haar zegje mag doen. Aansluitend geeft de maker zelf nog wat commentaar of aanvulling. De andere clubavond staat in het teken van een digitale inlevering. Hierbij worden de fotobestanden vooraf ingestuurd en zijn ze (evenals de foto’s in passe-partout) te zien op de website (www.fotoclubdongen.nl). Op de clubavond zelf presenteren we de foto’s op een groot tv-scherm. Deze strandfoto konden we toen zien.

De reacties van de leden op deze foto waren positief. Een fraai beeld met een aardige compositie. Sterke punten zijn natuurlijk de voetstappen en de schuimgolf. Bovendien kijken we naar een mooi kleurenpalet.

Wat Piet er zelf nog aan toevoegde:

hij is genomen op een strand aan de westkust van Portugal. we hadden een stuk gefietst en daarna een kleine 100 meter afgedaald naar het strand. al wandelend langs het water keek ik terug naar mijn spoorwaar de golven net tegen aan kwamen. een prachtig moment om vast te leggen.

Wat leren we uit zijn verhaal:

kijk niet alleen maar vooruit, maar ook naar boven, naar beneden en zeker ook een keertje achterom!